Nepritarti patyčioms drąsina net trys Lietuvoje adaptuotos „Friends“ socialinės reklamos
Vaikams ir paaugliams emocinę paramą telefonu ir internetu teikianti „Vaikų linija“, pasitelkus Švedijos patyčių prevencijos organizacijos „Friends“ patirtį, pristatė tris socialines reklamas, kuriose kartu su būriu vaikų stabdyti patyčias kviečia televizijos bei radijo laidų vedėja Gabrielė Martirosianaitė, aktorius Audrius Bružas, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės vyr. treneris Dainius Adomaitis.Socialinėse reklamose rodomos patyčių tarp vaikų situacijos ir galimos aplinkinių reakcijos, kurios padeda stabdyti šį žeminantį elgesį.
Socialinėje reklamoje „Raudonplaukis“ vaikai skatinami rasti sau priimtiną būdą, kaip parodyti nepritarimą vykstančioms patyčioms ir suteikti taip reikalingą palaikymą patyčias patiriantiems bendraamžiams. Šios reklamos lietuviškame variante įsiamžinusi televizijos ir radijo laidų vedėja Gabrielė Martirosianaitė puikiai žino, ką reiškia išgyventi patyčias, todėl nuoširdžiai kviečia visus reaguoti ir prisidėti, kad patyčių mažėtų.
Kokį poveikį vykstančios patyčioms gali turėti atsakinga visų aplinkinių reakcija, galima pamatyti kitoje kampanijos socialinėje reklamoje „Kartu“. Nesulaukę palaikymo ir pajutę aplinkinių nepritarimą, patyčių iniciatoriai praranda savo galios pojūtį ir nustoja tyčiotis. Šioje socialinėje reklamoje sudalyvavęs aktorius Audrius Bružas įsitikinęs, kad kiekvienas mūsų galime ir turime parodyti nepritarimą patyčioms, taip kurdami saugesnę aplinką tiek vaikams, tie suaugusiems.
„Vaikas, kuris nesijaučia komfortabiliai, yra ignoruojamas ar patiria patyčias, nebus šimtu procentų atsidavęs komandai. Todėl labai svarbu pačioje pradžioje tai pamatyti ir, kaip mes sakome, „nukirsti“, – teigia Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės vyr. treneris Dainius Adomaitis, trečiojoje socialinėje reklamoje kviesdamas vaikus netylėti, o suaugusiuosius – kuo skubiau sustabdyti matomas patyčias.